måndag 14 juni 2010

CrossFit Football



Lördagens & söndagens pass

Certification instructor CrossFit Football


Efter tennisen i fredags ägnade jag kvällen åt att plugga kursmaterialet till certifieringen till instruktör i CrossFit Football (CFFB) på Fighter Centre i Stockholm. Mycket tekniska beskrivningar för de olympiska lyften samt en del uppvärmningsövningar och programmering.

Nu är det måndag och jag kan konstatera att kursen var grymt bra, både för mig själv och min egen träning och för mig som instruktör. Som metconkille är det oerhört inspirerande att öka sitt PR i marklyft med 10 kg bara genom att trycka armen mot knäna, för att ta ett exempel.



Det bästa med CFFB är nog och därför kombinationen av konditionsträning och ökningen av styrka. En annan bra sak är de uppvärmningsövningar vi gick igenom och lärde oss, hämtade allt ifrån från klassisk yoga, kung fu och från american football.

Från i morgon och 4 veckor framåt kommer jag själv köra ett program som uteslutande syftar till att öka min styrka. Om jag bortser från morgonpasset med Tengå och Ganse, men det berättar jag om i morgon kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar