måndag 7 juni 2010

As We Enter "The Seven"

Dagens workout

"The Seven"

Seven rounds for time of:
7 Handstand push-ups
135 pound Thruster, 7 reps
7 Knees to elbows
245 pound Deadlift, 7 reps
7 Burpees
7 Kettlebell swings, 2 pood
7 Pull-ups


Ni som läser min blogg regelbundet - d.v.s. i första hand ni som tränar tillsammans med mig - vet att jag inte varit overksam sedan det senaste inlägget. Morgonträning, kajakpaddling och (hjälp)instruerande tar sin tid, men visst har det ändå blivit för lite CF2-träning den senaste 1,5 veckan. Helt mitt eget fel. Det går att köra två pass om dagen ett par dagar i veckan. Började därför, omedvetet ska erkännas, träningsveckan med en riktigt riktigt jobbig workout på kvällspasset. Som ni ser ovan är den i originalutförande t.o.m. riktigt knäckande. Mikko Salo kör den på 19:19 och vi gjorde den som en amrap på 24 minuter. Jag klarade 6 varv men då skalade jag handstandpushups och thrusters. Dumt kanske, för teknik går alltid före tid. Nästa gång kör jag den som den ska köras.

I och med det här passet började sommarterminen på Fighter Centre Stockholm. Det innebär att vi tränar 3 pass i veckan i en blandad grupp av CF1 och CF2 samt rena nybörjare. Kul sätt att lära känna de som blir CF2:or till hösten (och ett par CF1:or).

En låt som jag varmt rekommenderar både som soundtrack till en workout eller i bilen eller i lurarna när du cyklar är "As We Enter" med Damian Marley och NaS. Kolla in videon nedan.

Vill slutligen och samtidigt rikta ett stort grattis till Evert som fick den riktigt bra måltiden på Stockholm Marathon: 03:44:24. CrossFit works.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar