lördag 29 maj 2010

Heaven & Hell

Dagens träning

Förmiddagen "Fight Gone Bad"
Eftermiddagen Kajakrodd 1,5 mil




Mötte upp med Tengå vid 10-tiden på FCS. CF1 ska köra klassiska CF-Wods i två veckor så idag var det dags för Fight Gone Bad, d.v.s. sammanlagt 16 minuter av 1 minut vardera i 3 varv av wallballs, sdhp, boxjumps, pushpress, rodd och vila (1 minut). Det tror man inte men det handlar om extremt mycket stamina. Vi i CF2 körde densamma och för mig gick det - ja jag vet inte - inget vidare. Har kört två pass om dagen tre dagar den här veckan så jag är ganska sliten just nu.

Var hjälpinstruktör till Tengå för CF1 vilka körde på riktigt bra. För samtliga - tror jag - var det första gången de provade Fight Gone Bad. Lovar gott inför framtiden för alla :)

På eftermiddagen begick jag, Evert och Martin premiär för kajakpaddling utomhus och på riktigt vatten (se filmen). Sammanlagt 1,5 mil från Brunnsviken till Lidingö. Turen innehöll allt, lungt vatten i strålande solsken, hällregn och under en period brutal motvind och jobbigt vatten. Det var superkul! Mina 2,5 mil i Åre Extreme Challenge känns betydligt lättare att planera för efter dagens pass.

3 kommentarer:

  1. Next time I'll join you guys for some paddling! :)

    /Sid

    SvaraRadera
  2. You`re welcome Sid :)

    SvaraRadera
  3. http://media.crossfit.com/cf-video/CrossFitJournal_BradLuddenpart1_PRE.wmv

    SvaraRadera