måndag 24 maj 2010

Uppe med tuppen & Fran-variant på kvällen

Dagens wods

Morgonen: 20 pushpress 50 kg & 40 burpees på tid
Kvällen: 5 varv av max antal thrusters 50 kg och pullups



Inledde dagen - lite måndagssliten - med att möta upp med Ganse och Tengå på Fighter Center kl 07.30. Kl 8 körde jag en riktigt rolig workout med 20 st pushpress 50 kg - mitt PB är 60 kg - och 40 burpees. Fick ett rejält pulspåslag med pushpressen vilket försämrade tiden (ca 6 minuter sammanlagt). Märkligt var att jag kom in i en andra andning som gjorde att jag gjorde de sista ca 15 burpees snabbare än de första. Tengå ska ha en del av äran då han är en mycket peppande träningspartner/instruktör.

Efter en dag på jobbet var det så dags för CF2-passet. Ganse - alltid lika uppfinningsrik - körde ytterligare en Franvariant med oss. Förra veckan (se tidigare blogginlägg) körde vi 45 thrusters och pullups på raken. Ikväll max antal reps under 5 varv. Jag och Antonios lassade upp 50 kg och körde på. Kul! Som vi pratade om efteråt, om man kör 50 eller 60 kg thrusters vid ett par tillfällen så blir det inte en så stor grej att köra en riktig Fran. Mentalt övertag över sig själv ungefär. Förra veckan gav oss en förbättring av en riktig Fran på ca 10 sekunder, kvällens wod ca 15 sekunder enligt Ganse. Och jag tror honom. Underarmarna var fulla av mjölksyra.

Dagens film är Jason Kaplans Franrekord på 1min 53sec.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar