fredag 28 maj 2010

Livet leker


Morgonens workout

10 varv av
3 marklyft 80 kg
6 ringdips
9 knees to elbows


Eftermiddagens tennis 14.00-15.30



Igår torsdag begick jag premiär som hjälpinstruktör till Per Berglund för CF1 som körde "Fran". Per är en av få i Sverige som är licensierad CF Level 2 Instructor och han är en ruskigt duktigt instruktör. Jag fick lägga upp och leda uppvärmningen och därefter under själva woden kolla att alla höll den standard som krävs. Och det gjorde dom. Kul och peppande att se den energi och beslutsamhet CF1-gruppen uppvisade. Och så var det ett par CF2-are som körde passet - bl.a. Cissi - som hade riktigt explosiva thrusters.

I morse (07.15-08.15) körde jag och Tengå en workout som jag kan rekommendera varmt. Marklyft, ringdips och knees to elbows om 10 varv (se ovan). Ringdipsen knäcker en kan jag säga.

Efter en arbetsdag mellan 08.30 och 13.30 var det så dags för veckans tennis med Mister M. Ganska sliten körde jag/vi en tvåsetare som slutade 6-1 6-2 till min favör. I morgon blir det CrossFit igen och därefter kajakpaddling. I morgon kväll kommer en rapport från det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar