tisdag 18 maj 2010

"Fran" 45-45

Måndagens pass

"Fran" 45-45
45 Thrusters (40 kg)i rad
45 Pullups i rad


Ganse inledde passet med att säga att han "verkligen verkligen ser fram emot kvällens pass". Med ett leende på läpparna. Då kan man ge sig på att det blir något jobbigt. Så blev det. Efter en uppvärmning med klassiska brottarövningar som skottkärra (delvis med ett "fritt" ben), att bära varandra m.m. inleddes dagens workout. Istället för att köra 21-15-9 gjorde vi alla thrusters på raken och därefter pullupsen. En reflexion man kan göra är att det för oss metconmänniskor (eller vad man nu ska kalla det) - däribland jag själv - blir jobbigare med en sådan här variant. Den rena styrkan blir helt enkelt viktigare. Om man exempelvis skulle köra 9-9-9-9-9 istället blir konditionen relativt sett viktigare. Men det är som Ganse säger, ett 45-45-pass kan resultera i att man pressar sin Frantid med ca 15 sekunder.

Filmen är ett exempel på att man kan göra lite olika varianter av en "Fran", här en s.k. Firefighter "Fran". Imponerande!

4 kommentarer:

  1. FAn va pepp!!! Den vill jag köra när jag kommer hem!!!!!KÖÖÖÖÖÖÖTTA!!

    SvaraRadera
  2. Var på ett gym i Sundsvall ikväll och det var det tråkigaste jag gjort sedan Crossfitdjävulen tog mig.

    SvaraRadera