onsdag 12 maj 2010

Kostråd & geten Fran


Som utövare av CrossFit tänker man mycket noga på vad man äter. De flesta av oss äter så att säga inom zonen, det vill säga mycket protein, lite kolhydrater, ytterst lite frukt och inget socker. Fördelarna är uppenbara. Själv behöver jag gå upp ett par kilo varför jag för ett tag sedan testade den s.k. GOMAD-dieten. Eller diet och diet, snarare ett komplement till den vanliga kosten med mjölk som tillägg. Allt för att gå upp ett par kilo utan att tvingas äta mer mat. Hur som helst går metoden ut på att dricka en U.S Gallon mjölk per dag, och det innebär 3,78 liter mjölk per dag. Jag testade det i ca tre veckor och jag gick verkligen upp i vikt. Nackdelarna var dock för många, konstant dålig i magen, man orkar inte äta den övriga kosten och det är krångligt att alltid gå omkring med en tetra i ryggan. Dessutom är det dyrare än vad man tror med mjölk. Ett tag funderade jag på att köpa en egen get - och självklart skulle hon ha hetat Fran - men det är också krångligt. På Aspuddens parklek finns det emellertid flera getter (se bilden), så den kanske man kunde få bli fodervärd för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar