torsdag 28 oktober 2010

Squats Pressar Deadlifts & Pull Ups

I förrgår påbörjade jag, som sagt, ett träningsprogram som programerats av crewet bakom CrossFit Football HQ. För en amatör är det låga vikter i början, men det spelar ingen större roll i och med att man kan hålla på i mellan 1 till 9 månader. Min träningsvecka börjar på tisdagar, d.v.s. dag A, så att jag kan ha vilodag på torsdagar då jag hjälpinstruerar med Pär. Körde då 3x5 fronstsquats 55 kg och 3x5 pressar 25 kg. Det senare var alldeles för lätt så det kommer dröja någon månad innan det blir tungt.




Igår, dag B, blev det 1x5 deadlifts 100 kg och en hemsnickrad variant av strikta pullups liggandes rak på golvet under skivstången (fastsatt på racken) som man tar tag i och häver sig upp. Tack Petter för tipset! 3xMax ska man köra och det blev 6-4-4. Inget vidare alltså med det kommer bli bättre.

Min arbetskompis Annie kommer förmodligen också träna efter det här schemat. Hon har aldrig lyft en fri vikt i hela sitt liv så vi började med lätta vikter för att tekniken ska bli så bra som möjligt från början. Hon ligger en dag efter men ska korigeras om i nästa vecka så att hennes dag A blir måndagar. Hon körde 40 kg frontsquats och 20 kg pressar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar