fredag 29 oktober 2010

Squats Bänkpress & Tennis


Dagens pass 1

3x5 Squats 52,5 kg
3x5 Bänkpress 30 kg

Dagens pass 2

Tennis 60 min

Började dagen med att träna med Annie. Visade henne hur man gör ett marklyft (deadlift) och hon klarade 40 kg lätt. Kanske lite för lätt, trots att jag kom ihåg fel antal reps. Hon körde 3x5 istället för 1x5. Nästa pass med marklyft får hon öka till i alla fall 60 kg :) Själv körde jag frontsquats 52,5 kg, vilket är lite för lätt. Ännu lättare var det att köra 30 kg bänkpress - så klart - men programmeringen ska följas (se tidigare inlägg).

Efter lite sömn och mat (jag är fortfarande kompledig) var det dags för tennis med Magnus kl 14. Extremt välspelad match som efter 60 minuter slutade 6-6 då vi var tvungna att sluta i och med att planen var bokad från kl 15.

En annan kul sak är att jag ska vara fystränare för Bagarmossen BK P96 under hela och kommande vinter (försäsongen). Med en dag i veckan ska jag/Micke se till att grabbarna lägger på sig 2-3 kg muskler för att matcha de andra lagen i P15 Elit.

3-2-1 GO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar