lördag 11 december 2010

CrossFit Soccer



Dagens pass

Instruera Bagarmossen P15 60 min

Lördagar är sköna. Sova till 9, äta frukost med Bananen och därefter ge sig iväg till Bagarmossens skola till 11. Laget inleder med löpning för att därefter köra fys med mig i 60 minuter till kl 12. Idag körde vi grundläggande fightingtekniker i kung fu och tai, sparring open hand och ett avslut med "kortleken" innehållandes pushups, situps, squats och burpees. Efter 13 kort (lika många spelare) trodde dom att det var slut, stönade rejält när jag sa att det var minst lika många till, och så körde vi lika många kort till. Återigen gick det riktigt riktigt bra! Efter mitt pass körde grabbarna ca 30 minuter fotboll med Tångring och Marcus (och lagledaren Gunilla som alltid är med) och då var tröttheten som bortblåst. Eller nä, inte riktigt, men nivån på fotbollen var mycket mer än godkänd. Bra kört grabbar!

Innan passet fick jag en julpresent från tränaren Farid - en gammal shaolinfighter - som gjorde mig mycket glad! Jag älskar T-shirts man kan träna i och då i synnerhet med tryck och vad kan vara snyggare än en Bagarmossen BK T-shirt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar