torsdag 9 december 2010

Mister M på besök

Dagens träning

Löpning 30 minuter utmed Karlberg (förmiddag)
Tabata 1) Swings 16 kg 2) Sit Ups 3) Squats (eftermiddag)


Dagen har varit lite speciell då min vän Martin har tagit sig ner från Ö-vik för att köra ett pass med CrossFit2 under kvällen. Martin är en välkänd profil på Fighter Centre Sthlm/Nexus och vi är många som saknar honom när han är glasmästarlärning i ett halvår i en helt annan del av landet. Han började köra CrossFit ett halvår innan jag själv blev fast och sedan dess - ungefär 2 år - är han en nära vän och träningskompis. Efter lite häng i receptionen och gymet på övervåningen körde jag ett enklare tabatapass för att få upp pulsen lite. Löpningen från förmiddagen satt kvar i benen.




De både passen som hjälpinstruktör till Per var otroligt roliga. Jag brukar köra uppvärmningen men idag hade Per ett upplägg som var individuellt men ända helt igenom styrt (se bilden). Det gäller att kunna multiplikationstabellen och göra den i lagom tempo. Hitills den bästa uppvärmning jag tagit del av. Som ni ser ser, först 1x1 Pull Ups, 1x2 Push Ups och 1x3 Sit Ups, därefter 2x1 Pull Ups, 2x2 Push Ups och 2x3 Sit Ups samt och så vidare upp till 5 och sedan neråt. Ska användas flitigt i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar