tisdag 20 april 2010

CrossFit Extreme Rowing

Dagens pass
40 minutes of rowing
Huvudsakligen kör jag min roddträning på jobbets gym. Tyvärr handlar det om en ganska primitiv maskin så jag vet inte hur långt jag ror per pass som ligger på mellan 30 och 40 minuter. I helgen ska jag köra ett testpass på Fighter Centre Sthlm på tid för att få koll på hur jag ligger till. Anledningen till roddträningen har jag redan bloggat om, och som ni alla vet handlar det om Åre Extreme Challenge 2010.


Jag, Evert Lagerberg (se bilden med grön t-shirt nedan) och Martin Klarström (han som står bredvid Sid på översta bilden) kommer - som Crew CrossFit Sthlm - ställa upp i årets Åre Extreme Challenge. För min del innebär det paddling från Tännforsen till Åre - 25 km i både platt och strömmande vatten - och därför kör jag 3 pass i veckan ren rodd i ca 30-45 minuter.


Evert kör löpningen från Åre torg (400 möh) till Åreskutans topp (1420 möh) och ned på baksidan till Huså. Förra året sprang han halvmaran i Stockholm på ett grymt imponerande sätt och i år ska han springa Stockholm Maraton. Efter en lång förträning ser han ut att göra ett mycket bra lopp. Martin - som har lång erfarenhet av cykling - kommer cykla 35 km från Huså till Åre genom skogar på stig, led och väg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar