lördag 17 april 2010

Pistoler!


Uppvärmning
3 till 4 varv av:
5 pullups
10 pushups
15 situps
20 squats




Dagens wod: "Mary"
20 minuter amrap av:
5 handstand pushups
10 pistols
15 pullups

En av poängerna med CrossFit är att man aldrig innan träningspasset ska veta vad det är man ska göra. Inför dagens lördagspass hade dock snacket börja gå redan i veckan. Nu skulle det minsann bli en wod med pistoler, det vill säga squats med ett ben (se videon nedan - det är inte jag i filmen - som innehåller en hyfsat utförd pistol). Inte helt lätt, men jag klarar i alla fall ca 4-5 på raken. Under ett av varven - jag gjorde sammanlagt 7 - skalade jag genom att göra pistolerna på en box men då blev jag tillsagd av Andreas ("vad gör du här?") så det vara bara att återgå till de korrekta. Nu blir det vila ett par timmar, därefter pistolträning i lägenheten.

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar